موش واره یا ماوس Mouse
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
موش واره یا ماوس Mouse
نوشته شده در 7 مهر 1389
بازدید : 45
نویسنده : مولوی
اولین موس در كامپیوتر از سال ۱۹۸۴ و همزمان با ظهور مكینتاش معرفی گردید. استفاده از موس كاربران را قادر ساخت تا از سیستم و نرم افزارهای مورد نظر خود با سهولت بیشتری کار کنند. این دستگاه کوچک، ساده و با کلیک های کم آنقدر مهم و حیاتی است که بدون آن کار با سیستم عاملها با اینترفیس یا همان رابط کاربر گرافیکی محال یا مشکل است.

 

 

 

انواع موس های رایج

 

1-      موس های توپی ( توپ دار)

 

2-      موس نوری

 

 

 

 

 

 

 

 
مضرات بهره گیری از موس
بهره گیری از موس در حالت طبیعی و به صورت مطلوب مضر نیست اما اگر حالت دست و ارگونومی استفاده از موس نامطلوب باشد باعث کشش تاندوم و عضلات دست و در نتیجه فاصله مفاصل دست می شود.

 

 

توصیه پزشکی
- ارگونومی و حالت کار درست با موس به گونه ای است که شما ارتفاع میز، صندلی و فاصله صندلی از میز کامپیوترتان را گونه ای تنظیم کنید که نسبت زاویه ساعد به بازو دستتان در موقع بهره گیری از موس کمتر ونزدیک به 90 درجه یعنی عمود کمی خم شده باشد.

 

 

- به یاد داشته باشید ارتفاع نامناسب و زیاد میز کامپیوتر یا ارتفاع خیلی پایین میز باعث درد عضلانی موقت و ایجاد فاصله بین عضلات و تاندوم می شود.

 

 

-در هنگام کار زیاد با موس به خصوص کار دقیق و حساس هر 15 دقیقه ، به دست خود نرمش دهید و به گونه ای که از گرفتگی عضلات ، کاهش گردش خون و انسداد موقت عروق جلوگیری کنید.

 

 

- تا امکان دارد از موس ها با کیفیت مطلوب بهره بگیرید در نتیجه فعالیت دست شما کمتر شده و بدین وسیله خستگی موقت و درد دایم کمتری به سراغتان خواهد آمد به خصوص در موسها توپی که به مرور از کیفیت و سرعت عمل موس کاسته شده و برای کار باید فعالیت بیشتر انجام دهید.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
:: برچسب‌ها: ماوس ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: